WEES EEN SLIMME INTERNETMARKETEER!

Een van de eerste stappen die je als ondernemer zou moeten zetten, is het ontwikkelen van een effectieve internetstrategie.

Waarom?

Omdat het internet de toekomst bezit en steeds meer wordt ingezet op allerlei gebieden.

Nog niet zo lang geleden, in de vorige eeuw, werden veel producten verkocht in een winkel, waar de verkoper fysiek aanwezig was. Je kon de verkoper vragen stellen en hij kon je ook persoonlijk adviseren.

Tegenwoordig schakelen steeds meer ondernemingen over op een internetwinkel, de zogeheten webwinkel. Aan deze op zichzelf prachtige ontwikkeling kleven ook een aantal nadelen. Want de afwezigheid van een levende en bij voorkeur vriendelijke verkoper, die er voor zorgt dat er meer producten worden verkocht, moet op de een of andere manier gecompenseerd worden.

En dat vereist de juiste internetmarketing strategie!

Voor een effectieve internetstrategie zijn er vier voorwaarden waaraan je als doorgewinterde of beginnende internet marketeer moet voldoen:

I. Ontwikkel een topproduct. Dat kun je het beste doen door je klanten te laten meehelpen om je product aan hún speciale wensen en behoeften te laten beantwoorden. Zo maak je het op maat. Je krijgt daardoor meer klanten, verkoopt meer en behaalt meer resultaat.

II. Zorg voor een goede website, dat wil zeggen een website die aan vier voorwaarden voldoet, namelijk
1. je klanten beoordelen je website positief, omdat:
a) hij gebruiksvriendelijk is, dat wil zeggen snel relevante informatie geeft
b) hij gemakkelijk bruikbare informatie verstrekt
c) hij de bij je doelgroep passende opmaak en vormgeving heeft
2. je websitebezoekers moeten erop kunnen lezen wie je bent (wat je achtergrond is en waar je expertise ligt, liefst met een leuke foto)
3. hij moet duidelijk aangeven welke producten je aanbiedt
4. hij levert voldoende nieuwe klanten op. Ik kan het niet genoeg herhalen, maar dit is de belangrijkste voorwaarde voor een goede website!

III. Automatiseer je sales. Wanneer je klanten of prospects vragen hebben, moet je ze direct, dat wil zeggen zo snel mogelijk, verder kunnen helpen. Zolang je als ZZP’er nog niet zoveel klanten hebt, kun je dat zelf doen. Maar als je het écht druk krijgt wordt dat praktisch onmogelijk. Je kunt dan een digitale assistent (een Virtual Assistant of VA) inhuren. Deze kan op afstand, op elk gewenst moment, precies datgene doen wat jij normaal gesproken zelf doet, zoals de telefoon opnemen, e-mails checken en e-mails beantwoorden. Zodra je budget het toelaat, kun je deze tijdrovende klusjes prima uitbesteden. Dat geeft ruimte, rust en kostbare tijd, die je hard nodig hebt om je onderneming uit te breiden!

IV. Lever op tijd, dat wil zeggen zo snel mogelijk. Wanneer je concullega’s een maand nodig hebben om hun product bij de klant af te leveren, verzin dan een manier om het binnen een week te doen. Of beter nog, binnen een dag… Zo houd je altijd een neuslengte voorsprong en neemt de tevredenheid van je klanten vanzelf toe.

TIP VAN SUCCESCOACH: “Er is geen mooier doel dan op je sterfbed te beseffen dat je ten volle hebt geleefd en alles hebt gedaan waarvan je gelukkig werd!” Steve Chandler

GRATIS 3G-test!
Onderzoek heeft een duidelijke relatie aangetoond tussen je persoonlijkheid,  je ondernemersstijl, je bedrijfsbeleid en je succes. Meer weten? Doe NU de GRATIS test: Start de denker-voeler-doener test hier! Je vragen en opmerkingen over de test kun je mailen naar: info@succescoach.nl.

Wie is Roeland Suylen?
Roeland Suylen helpt ondernemers om hun dromen waar te maken, zodat ze meer klanten en meer omzet bereiken. In zijn werk viel hem op dat veel mensen moeite hebben om hun dromen waar te maken. Daarom heeft hij de 3G-methode ontwikkeld. Als succescoach heeft hij met topsporters en topondernemers gewerkt en 8 succesprincipes ontdekt. Deze principes kunnen, in combinatie met de 3G-methode, overal worden toegepast om een succesvolle onderneming op te bouwen. In 2009 won Roeland met zijn onderneming de DoDo Award ter waarde van €10.000,- en een innovatievoucher van SenterNovem ter waarde van €2000,-. Roeland Suylen is de auteur van ‘De essentie van spiritualiteit’ en ‘Maak je dromen waar’.

© Roeland Suylen, www.succescoach.nl. Alle rechten voorbehouden.

handtekening

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*