MIJN ULTIEME SUCCESFORMULE:-)

Wat is SUCCES?

Misschien herken je dit wel: je werkt keihard om je bedrijf groot te maken. Maar in plaats van meer omzet, meer klanten en vooral leukere klanten, krijg je mínder klanten en áls er al klanten komen, zijn dit nu net de klanten waar je vanaf wilt. Omdat je hier stevig van baalt, ga je je nóg harder inspannen. Je werkt harder en harder… Het gevolg is inderdaad dat je steeds sneller gaat… Maar in de verkeerde richting🙁

Naar mijn mening ben je pas écht succesvol wanneer je je oude patronen van denken, voelen en doen doorbreekt. Want zolang je blijft denken, voelen en doen zoals je altijd dacht, voelde en deed, blijf je krijgen wat je altijd kreeg. Ben je daarmee niet blij? Verander dan je denken, voelen en met name je handelen. Want wat je doet en HOE je dat doet, bepaalt je succes. Maar wat is succes?

Voor mij betekent succes het bereiken van innerlijke én uiterlijke vrijheid.

Innerlijke of persoonlijke vrijheid is psychologische vrijheid en vormt de basis voor uiterlijke vrijheid, zoals zakelijk of materieel succes. Andersom werkt het niet.

Waarom niet?

Omdat zakelijk succes, bijvoorbeeld meer geld op je bankrekening of een duurder huis, niet ECHT gelukkig maakt. Ook steenrijke mensen kunnen zwaar depressief en diep ongelukkig zijn. Omgekeerd kan een gelukkig mens veel meer van het leven genieten. Met of zonder weelde.

Slecht Nieuws & Goed Nieuws!

Vandaag zal ik je een persoonlijk geheim verklappen. Een groot deel van mijn ondernemerschap heb ik gezocht naar de ultieme formule voor zakelijk succes. Een formule die – met de juiste toepassing – voor élke ondernemer tot succes zal leiden.

Na het doorwerken van letterlijk honderden (!) succesboeken heb ik nergens een succesformule gevonden die alle aspecten van succes omvat. Wel gedeelten daarvan. Dat is het slechte nieuws…

GELUKKIG HEB IK OOK GOED NIEUWS:-) Want de succesformule die ik heb ontwikkeld is sluitend en beproefd. En zoals alle heldere inzichten is ook deze formule buitengewoon simpel! Te simpel voor woorden eigenlijk… Deze formule leidt – met de juiste toepassing – voor élke ondernemer tot succes!

Mijn ultieme formule voor succes!
Er zijn marketinggoeroes die beweren dat het oude gezegde: “Eerst de massa, dan de kassa” nog altijd opgaat. Dat is ook zo, maar deze formule is naar mijn mening ongenuanceerd en onvolledig.

Ik hecht veel meer waarde aan kwaliteit (K2), dan aan kwantiteit (K3) als uitgangspunt… Schematisch ziet mijn succesformule er daarom zo uit:

M (mindset) => Kennis (K1) => Kwaliteit (K2) => Kwantiteit (K3) => Kassa (K4). 

Geld komt met andere woorden als laatste…

Mijn ultieme succesformule bestaat dus uit 5 stappen:

1) Creëer de juiste mindset (M) op drie gebieden (G1 = gedachte, G2 = gevoel en G3 = gedrag). Met de juiste mindset bedoel ik een mindset van vertrouwen, onbevangenheid, zelfrespect en gedrevenheid. En vanuit de juiste mindset volgen de juiste inzichten en acties meestal vanzelf!
2) Leer de juiste inzichten en pas ze toe (K1 = Kennis). Gebruik je beste inzichten om een topproduct te creëren, dat wil zeggen een product (of dienst) waarmee je je klanten zo goed mogelijk vooruit helpt. Weet je niet of je huidige inzichten het hoogst haalbare succes kunnen genereren? Begin dan gewoon met het toepassen van je huidige inzichten en stuur het resultaat daarvan net zo lang bij, tot je de uitkomst krijgt die je werkelijk wilt. Wacht daar niet te lang mee. Ga (lekker) aan de slag! Onthoud daarbij in elk geval de volgende stelregel: “Imperfect Action Beats Perfect Inaction!” ofwel: “Onvolmaakte Aanpak Is Beter Dan Volmaakt Niets Doen!” Let wel: het onthouden van deze regel (of liever wetmatigheid!) is niet genoeg. Pas hem toe in de praktijk. Want niet toegepaste kennis is waardeloos…
3) Ontwikkel een topproduct (K2 = Kwaliteit). Het beste product (of de beste dienst) is een product of dienst waarmee je zoveel mogelijk mensen (uiteraard van je niche!) zo goed mogelijk kunt helpen. Dat vereist gedegen onderzoek en casuïstiek. Voor je het in de wereld zet, is het daarom slim om je product of dienst eerst op je doelgroep uit te testen:-) Zo voorkom je teleurstellingen en vergroot je je succes!
4) Trek zoveel mogelijk mensen aan die naar jouw unieke product verlangen (K3 = Kwantiteit). Gebruik mooie en toepasselijke marketingtechnieken om je product of dienst op een fijne en integere manier te promoten, zonder te verkopen, te pushen of te drammen. Want dat werkt averechts, zeker in Nederland. Weet je zelf op dit moment nog (te) weinig of niets van marketing? Schakel hiervoor dan de juiste mensen in;-) Betaald of d.m.v. dienst/wederdienst…
5) Oogst een mooie omzet (K4 = Kassa). Dit is een logisch en natuurlijk gevolg van een topproduct dat je met de juiste marketing in de wereld zet.

De juiste mindset vormt dus de basis van elk succes. Het is zeg maar de fundering, waarop je het huis van je succes kunt bouwen!

TIP VAN SUCCESCOACH: “Doe gewoon waar je van houdt en waar je in gelooft. Dan volgt het succes vanzelf!” David Frost

Wie is Roeland Suylen?
Roeland Suylen helpt ondernemers om hun dromen waar te maken, zodat ze meer klanten en meer omzet bereiken. In zijn werk viel hem op dat veel mensen moeite hebben om hun dromen waar te maken. Daarom heeft hij de 3G-methode ontwikkeld.

Als succescoach heeft hij met topsporters en topondernemers gewerkt en 8 succesprincipes ontdekt. Deze principes kunnen, in combinatie met de 3G-methode, overal worden toegepast om een succesvolle onderneming op te bouwen.

In 2009 won Roeland met zijn onderneming de DoDo Award ter waarde van €10.000,- en een innovatievoucher van SenterNovem ter waarde van €2000,-. Roeland Suylen is de auteur van ‘De essentie van spiritualiteit’ en ‘Maak je dromen waar’.

© Roeland Suylen, www.succescoach.nl. Alle rechten voorbehouden.

handtekening

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*