KLANTEN ZIJN NÉT MENSEN:-)

COMMUNICEER MET JE KLANTEN! (lees ook het boek van Jos: Klanten zijn eigenlijk nét mensen! )

“Ik begrijp het niet!”, zei hij teleurgesteld, “ik heb alles gedaan wat ik kan, maar ik krijg nog steeds bijna geen opdrachten…” Hij noemde zichzelf LifeCoach en hielp mensen om het beste uit hun leven te halen.

Toen ik hem vroeg wat hij dan allemaal al gedaan had, barstte hij los. “Ik heb nieuwe visitekaartjes en nieuwe brochures laten drukken, nota bene éxtra dure! Ik heb een geweldig mooie, innovatieve website laten ontwerpen en ik stuur elke maand een nieuwsbrief rond aan zoveel mogelijk mensen. En toch krijg ik nauwelijks opdrachten. Hoe kan dat nou?”

Hij keek me verongelijkt aan, alsof hij zich het slachtoffer voelde van een overmacht.
De eerste wedervraag die ik hem stelde was deze: “Wanneer jij een coach zoekt, waar let je dan het meeste op en wat geeft voor jou de doorslag om er heen te gaan?”

Hij zei dat het met vertrouwen te maken had. Ik beaamde dit en voegde eraan toe dat je geen vertrouwen opbouwt met een visitekaartje, folder, brochure of website, hoe prachtig en professioneel dan ook. Je bouwt zelfs geen of weinig vertrouwen op met alleen een nieuwsbrief…

Mensen willen je eerst persoonlijk leren kennen, voordat ze van je gaan kopen.

Laten we de vijf slechtste manieren om klanten te werven eens op een rijtje zetten:
1) Het klakkeloos uitdelen van visitekaartjes
2) Het overal rondstrooien van folders en brochures
3) Een dure advertentiepagina kopen in de Gouden Gids
4) Nieuwsbrieven sturen aan mensen die er niet om hebben gevraagd
5) Een website laten maken die alleen informatie bevat over jou en je producten en die NIETS vertelt over de problemen van je klanten én de oplossingen die jij daarvoor kunt bieden.

Ook geef ik je nu, in volgorde van prioriteit, de vier beste manieren om prospects in klanten om te toveren:
1) Het persoonlijk leren kennen van prospects tijdens netwerkbijeenkomsten, of nog beter: tijdens een op maat gesneden kennismakingssessie.
2) Het geven van lezingen, presentaties of trainingen aan personen uit je doelgroep
3) Het opbellen en persoonlijk te woord staan van prospects
4) Het sturen van persoonlijke brieven of e-mails aan prospects

Het zal je inmiddels duidelijk zijn, dat het opbouwen van vertrouwen, net als in een huwelijk, het allerbelangrijkste is in de relatie met je klanten!

TIP VAN SUCCESCOACH: “De fouten die een mens maakt, zijn de poorten naar ontdekkingen” James Joyce

Wie is Roeland Suylen?
Roeland Suylen helpt ondernemers om hun dromen waar te maken, zodat ze meer klanten en meer omzet bereiken. In zijn werk viel hem op dat veel mensen moeite hebben om hun dromen waar te maken. Daarom heeft hij de 3G-methode ontwikkeld.

Als succescoach heeft hij met topsporters en topondernemers gewerkt en 8 succesprincipes ontdekt. Deze principes kunnen, in combinatie met de 3G-methode, overal worden toegepast om een succesvolle onderneming op te bouwen.

In 2009 won Roeland met zijn onderneming de DoDo Award ter waarde van €10.000,- en een innovatievoucher van SenterNovem ter waarde van €2000,-. Roeland Suylen is de auteur van ‘De essentie van spiritualiteit’ en ‘Maak je dromen waar’.

© Roeland Suylen, www.succescoach.nl. Alle rechten voorbehouden.

handtekening

 

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*