DE MACHT VAN MOND-TOT-MOND!

Er zijn in dit digitale tijdperk vele vooroordelen op het gebied van ondernemen en zakelijk succes. Ik noem er drie:

1) Het is in deze tijd onmogelijk om succesvol te zijn, zonder het toepassen van Social Media.
2) Elke ondernemer die zichzelf niet zoveel mogelijk promoot, is gedoemd te mislukken.
3) Mond-tot-mond reclame is verouderd en duurt te lang.

In dit artikel wil ik deze vooroordelen ontkrachten en de macht van mond-tot-mond reclame laten zien!

1) Social Media zijn niet persé noodzakelijk voor succes. Wanneer je een uniek product levert, gaan je klanten het vanzelf doorvertellen. Ik ken tal van succesvolle ondernemers die geen website en zelfs geen visitekaartjes hebben. Zelf ben ik ook zo begonnen. Lang voordat ik een website liet bouwen, had ik al een bloeiend bedrijf met een brede klantenkring.

Pas jaren later, direct na de publicatie van mijn eerste boek ‘De Essentie van Spiritualiteit’ (Uitgeverij Akasha), liet ik mijn eerste website bouwen. Toch kwamen de meeste klanten bij me via mond-tot-mond reclame.

Doordat ik elke klant anders behandelde, in overeenstemming met zijn persoonlijkheid, werd het maatwerk (Start de denker-voeler-doener test hier!). Deze authentieke aanpak zorgde ervoor dat ik geen last meer had van concurrentie: ik bood een uniek product!

2) Ook met de juiste, minimale promotie kun je als ondernemer zeer succesvol zijn. Een PR campagne kun je op verschillende manieren uitvoeren. Ik noem er vijf, in volgorde van toenemende prioriteit:
 roepen dat je de beste bent en dat daarom iedereen je product moet kopen. Deze vorm van reclame is zinloos en werkt eerder averechts!
• betaald adverteren over je product in lokale kranten of tijdschriften. Dit soort advertenties is erg duur en levert zelden ideale klanten op.
• netwerkbijeenkomsten bezoeken. Praat niet meteen over je product, maar luister eerst naar je gesprekspartner. Benoem het probleem van deze persoon en     biedt daarvoor dé oplossing. Zo krijg je vanzelf nieuwe en leuke klanten.
• het maken van fans, die als ambassadeurs hun ervaringen met je product doorvertellen aan anderen. Dit is de op één na beste en krachtigste manier om nieuwe klanten te winnen.
• klanten topervaringen geven met je product. Dit is de beste en krachtigste manier om klanten te transformeren in fans of ambassadeurs. Waarom? Omdat er niets boven de eígen beleving gaat…

De door mij ontdekte zeven zuilen van succes, dat zijn zeven universele succesprincipes, geven je bedrijf bovendien nog een extra boost. Zelfs als je ze maar gedeeltelijk toepast, krijg je al meer succes voor jou én voor je bedrijf. Ik raad elke ondernemer daarom aan deze principes te leren!

3) De macht van mond-tot-mond reclame is groot. Er zijn drie belangrijke pijlers waarmee je dit bereikt:
I. Geef je prospects een GRATIS kennismakingssessie! Het is slim om je prospects geheel GRATIS te laten proeven van je product. Zorg dat je hun verwachtingen overtreft, want ze vertellen hun ervaringen verder!
II. Lever topkwaliteit! Door het leveren van een topproduct gaan je klanten gratis reclame voor je maken.
III. Werk alleen met ideale klanten! Het werken met ideale klanten is leuker én je bereikt betere resultaten. Omdat je zo je klanten beter helpt, wordt ook de mond-tot-mond reclame veel positiever en effectiever…

GRATIS 3G-test!
Onderzoek heeft een duidelijke relatie aangetoond tussen je persoonlijkheid, je ondernemersstijl, je bedrijfsbeleid en je succes. Meer weten? Doe NU de GRATIS test: Start de denker-voeler-doener test hier! Ik ben benieuwd of je je er in herkent en ontvang je eventuele vragen of opmerkingen graag per mail (info@succescoach.nl).

TIP VAN SUCCESCOACH: “Succes is krijgen wat je wilt. Geluk is willen wat je krijgt!” Dale Carnegie

Wie is Roeland Suylen?
Roeland Suylen helpt ondernemers om hun dromen waar te maken, zodat ze meer klanten en meer omzet bereiken. In zijn werk viel hem op dat veel mensen moeite hebben om hun dromen waar te maken. Daarom heeft hij de 3G-methode ontwikkeld. Als succescoach heeft hij met topsporters en topondernemers gewerkt en 8 succesprincipes ontdekt. Deze principes kunnen, in combinatie met de 3G-methode, overal worden toegepast om een succesvolle onderneming op te bouwen. In 2009 won Roeland met zijn onderneming de DoDo Award ter waarde van €10.000,- en een innovatievoucher van SenterNovem ter waarde van €2000,-. Roeland Suylen is de auteur van ‘De essentie van spiritualiteit’ en ‘Maak je dromen waar’.

© Roeland Suylen, www.succescoach.nl. Alle rechten voorbehouden.

handtekening

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*