3 MANIEREN OM ALLE KLANTEN TE KRIJGEN DIE JE WILT!

HOE KRIJG JE ALLE KLANTEN DIE JE WILT?

  • Heb jij, net als vele ZZP’ers, geen of te weinig klanten?
  • Heb je een eigen onderneming, maar maak je te weinig winst?
  • Raak je steeds meer gestrest, omdat je aan het eind van je inkomen altijd een stuk maand over houdt?

LEES DAN DIT ARTIKEL!
De problemen waar jij als ondernemer mee worstelt, zijn namelijk prima op te lossen! In dit artikel geef ik je 3 tips om alle klanten te krijgen die je wilt.

Misschien is het een geruststelling dat je niet de enige bent… Verreweg de meeste ZZP’ers zitten met een chronisch gebrek aan klanten. Zeker in de huidige crisistijd. Ze zijn besmet met het zogeheten “marketingvirus”, dat “bibberitus nervosa” veroorzaakt, ofwel een angst om actief klanten binnen te halen. Want stel je voor dat je wordt afgewezen…

Zelf weet ik nog goed hoe het voelt om bijna geen klanten te hebben. Het was in de beginperiode van mijn praktijk. Overdag zat ik vaak rusteloos te wachten op klanten, die maar niet wilden komen. En soms had ik slapeloze nachten van het piekeren over hoe ik de rekeningen zou moeten betalen.

Ik begreep toen nog niet dat klanten NOOIT zomaar naar je toe komen. Je moet ze eerst wat te bieden hebben EN zij moeten dat van je weten…

Als je weet hoe het moet, kun je alle klanten krijgen die je wilt! Zelfs in de huidige crisistijd!

Persoonlijk bevalt mij de effectieve en bij voorkeur creatieve marketingaanpak het beste.

Ik noem drie mogelijkheden:

1) Benader, op je vakgebied, een of meer doorverwijzers. Creëer een team om je heen van mensen die je voortdurend aan nieuwe klanten helpen. Het is veel slimmer om een paar collega’s te hebben, die geregeld de juiste klanten naar je toesturen, dan om je tijd te verspillen met cold calls. Je moet dan natuurlijk wel eerst vrienden worden met deze collega’s, want anders werkt het niet…

Ik geef je daarvoor één onmisbare tip: het succes van je business draait vooral om goede relaties, waardering en betrouwbaarheid. Want na ruim 20 jaar ondernemerschap weet ik één ding zeker: de meeste mensen houden van een persoonlijke, empathische aanpak. En wees daarbij niet bang om inventief te zijn!

2) Verras een doorverwijzer met een leuk en/of origineel cadeau. Je kunt bijvoorbeeld een smaakvolle en passende CD of video opsturen. Zelf geef ik een doorverwijzer soms een van mijn boeken als relatiegeschenk. En om het extra persoonlijk te maken, schrijf ik een persoonlijk voorwoord. Of ik doe er een briefje bij met een zelfgeschreven en toepasselijk gedicht.

3) Bouw een stevig fundament van vertrouwen. Want alleen klanten die je volledig vertrouwen, willen graag betalen voor je product of dienst. Dat kun je bijvoorbeeld doen door je prospects GRATIS te laten kennismaken met je product of dienst.  Daarnaast is het ook nodig dat je consistent TOPkwaliteit blijft bieden en iedere keer méér waarde levert dan je klanten verwachten.

TIP VAN SUCCESCOACH: “Een succesvol persoon bouwt een stevig fundament van de stenen die anderen hem toewerpen!” David Brinkley

Wie is Roeland Suylen?
Roeland Suylen helpt ondernemers om hun dromen waar te maken, zodat ze meer klanten en meer omzet bereiken. In zijn werk viel hem op dat veel mensen moeite hebben om hun dromen waar te maken. Daarom heeft hij de 3G-methode ontwikkeld.

Als succescoach heeft hij met topsporters en topondernemers gewerkt en 8 succesprincipes ontdekt. Deze principes kunnen, in combinatie met de 3G-methode, overal worden toegepast om een succesvolle onderneming op te bouwen.

In 2009 won Roeland met zijn onderneming de DoDo Award ter waarde van €10.000,- en een innovatievoucher van SenterNovem ter waarde van €2000,-. Roeland Suylen is de auteur van ‘De essentie van spiritualiteit’ en ‘Maak je dromen waar’.

© Roeland Suylen, www.succescoach.nl. Alle rechten voorbehouden.

handtekening

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*